Nej, nu har jag fixat ny header & tänkte blogga lite till.

Tänkte blogga lite om min sminkning & om mina kläder. Det är många bloggare som bryr sig så otroligt mycket om hur de ser ut när det gäller utseende. Jag bryr mig inte jättemycket, men jag hade tänkt att berätta ändå lite hur jag gör när jag väljer mina kläder & vad jag använder för smink.
Och dessutom ska jag säga en sak till, det är väldigt viktigt att man tar bort sminket på kvällen innan man somnar, det är väldigt väldigt viktigt, jag tar bort mitt smink nästan varje kväll, det händer någon gång ibland att jag somnar med det, men då tar jag bort det på morgonen innan jag tar på nytt smink. 
Vad jag använder för smink.
Jag börjar med att använda foundation, bara för att få en finare hy & för att mina finnar & annat som jag stör mig på i ansiktet inte ska synas. Jag använder L´oreal Paris infallibe brush foundation. Den är väldigt bra. Sen så tar jag min älskade kajal, tar under ögonen på linjen typ, och även linjen där uppe, i ögonfrans fästet typ. Min kajal är från frida, så jag vet inte riktigt vad den heter. Sen använder jag även två mascaror. Jag har använt vibreringsmascaran i ett halvår typ. Nu använder jag Lash Architech 4D också från L´oreal Paris. Och så använder jag även en till mascara som jag inte vet vad den heter, men den är iallafall både svart&vit. Sen så sist men inte minst använder jag nästan alltid mitt älskade läppglans. Det är hur jag sminkar mig varje dag innan skolan & innan jag ska ut. 
Vad jag använder för sminkborttagning.
Varje kväll börjar jag alltid med att tvätta bort mitt smink med Niveas double effect eye make-up remover. Det är väldigt bra att ta bort smink med. Sen så använder jag en ansiktstvätt som heter visibly clear 2-in-1. Både ansiktsmask & tvätt. Det beror helt på vad man vill ha. Men den tvättar jag sedan hela ansiktet med för att få bort det feta. Sen så använder jag en.. vet inte riktigt vad man ska kalla det, men man sprutar det på en "pad" och drar i hela ansiktet. Det är typ en till tvätt som tar bort finnar, och den funkar faktiskt väldigt bra.
Hur jag fixar mitt hår.
Det beror helt på vad jag är på för humör. Jag sover ibland i flätor, då blir mitt hår väldigt lockligt, men väldigt fint. Ibland så orkar jag inte fläta mitt hår på kvällen, så jag sover med utsläppt hår & då plattar jag ofta håret på morgonen. Men har jag inte duschat på kvällen så gör jag det på morgonen, då blåser jag mitt hår torrt. Frisörer säger ofta att mitt hår är väldigt bra, det tål så mycket eftersom att jag sliter otroligt mycket på mitt hår som badar i saltvatten, plattar väldigt ofta, har ofta uppsatt hår&blåser det. Men det gör jag, sen plattar jag det eller sätter upp det. Så det beror helt på vilket humör jag är på.
Hur jag väljer min outfit.
Jag börjar med att kolla om jag har någonting rent.. haha. Det har jag alltid, någonting. Så börjar jag med att leta upp en tröja. Igår blev det min blåa & röda tröja som det står 86 på som är från Kappahl. Då började jag med att sätta på mig den, sen så kollade jag efter ett par byxor. Hittade direkt mina blåa jeans. Så då fick det bli det. Det hade jag även på mig idag. Men jag hade även en munktröja som jag har lånat av Sanne. På den står det "Kanada" och så är det lövet för Kanada på. Väldigt fin tröja. Men så väljer jag oftast min outfit, tröja först & byxor sen.
Så, det var det. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0